Povratak u ured

Dobrodošli natrag … u ured!
Pogledajte kako stručnjaci iz Nowy Styla savjetuju kako pripremiti svoj ured za povratak zaposlenika

Dezinficiraju li se ventilacijski sistemi uredno, koliki je razmak između kolega dovoljan, što ako netko počne kašljati pored nas, te zajednička upotreba fotokopirnih strojeva i printera…sve su jedni od niza pitanja s kojima se susreću tvrtke u odluci da ponovo otvore svoje urede.

Podcijenili smo svoje urede

Kako je pandemija koronavirusa prisilila ljude da ostanu u svojim domovima u strogoj izolaciji, time su uredi tijekom posljednjih nekoliko mjeseci zabilježili stagnaciju, ako ne i potpuni pad. Zahvaljujući modernoj tehnologiji, tvrtke su održavale kontinuitet poslovanja, ali je ubrzo produljeno zatvaranje ureda počelo negativno utjecati na poslovanje, i sve to na štetu dobrobiti zaposlenika.

Potreban vam je sveobuhvatan pristup

Stoga ne čudi da je veliki broj zaposlenika čeznuo za ponovnim otvaranjem ureda. Posljednjih dana mnoge su tvrtke to već odlučile, a druge će se vjerojatno otvoriti u bliskoj budućnosti. Međutim, ne može se poreći da goruću želju za povratkom u velikoj mjeri hladi zabrinutost zbog sigurnosti. Ipak, koronavirus je i dalje prijetnja svima nama. Pa kako pomiriti potrebu za ponovnim pokretanjem posla sa brigom o zdravlju ljudi? Ključno je da svoj uredski prostor pripremite za povratak zaposlenika, a te promjene treba napraviti sveobuhvatno, posežući ne samo za osnovnim higijenskim mjerama, već i ulaganjem u posebne proizvode i rješenja i pružanjem potrebne podrške i komunikacije”.

Zagonetke na radnom mjestu: kako sastaviti siguran ured

Više od 20 godina Nowy Styl pomaže tvrtkama da opreme i urede uredske prostore i javne površine: stadione, kina, kazališta, hotele, zračne luke i zdravstvene ustanove. Iskustvo stečeno izvođenjem mnogih složenih projekata, uključujući i neke gdje su sigurnost i higijena igrali ključnu ulogu, omogućuje da danas djeluju kao stručnjak u teškim vremenima. Zahvaljujući svojim stručnjacima iz Odjela za istraživanje i savjetovanje na radnom mjestu bliži su svojim klijentima koliko je god to moguće. Znaju njihove potrebe, ne samo s obzirom na proizvode, već i u psihološkom smislu, što je posebno važno u doba prijetnje koronavirusom.

Tim iz Nowy Styl-a odmah na početku pandemije usredotočio se na dva glavna pravca djelovanja. Kućni ured bio je prvi od njih. Neočekivano, sav se posao preselio u privatnost domova ljudi, što se, iako u mnogim pogledima ugodno, ipak nije pokazalo kao savršeno mjesto za rad. Budući da je dom postao ne samo ured, već i vrtić, škola i teretana te nadasve jedini raspoloživi životni prostor, odjednom smanjen do granica četiri zida, ljudi su morali djelovati i usvojiti nove rutine na koje mnogi od nas nismo bili spremni. Stoga su u sklopu projekta #MakeYourSpaceAtHome stručnjaci Nowy Styl-a ponudili savjete kako se snaći u ovoj novoj stvarnosti.

No, istodobno su počeli prikupljati materijal za Izvještaj “Dobrodošli natrag … u ured!” koji se razvijao s obzirom na povratak u ured. Jer, iako su razmjeri pandemije iznenadili sve, u početku uzrokujući veliku neizvjesnost, s vremenom su provedene naknadne mjere usmjerene na ponovno pokretanje gospodarstva. Međutim, postalo je očito da je red koji smo tako dobro poznavali ozbiljno narušen, barem na određeno vrijeme.

I tako je nastao izraz “nova normalnost”, a uključivao bi urede prilagođene promijenjenim uvjetima, u kojima će higijenska njega i sigurnost igrati temeljnu ulogu. 

Glavni motiv Izvještaja su elementi sigurnosti na radnom mjestu, te je svaki element opisan prema slijedećem scenariju:

povratak-u-ured

 1. STRAHOVI:

Čega se bojimo?

Što zamjeramo povratku u ured. zbog čega želimo raditi od kuće, usprkos neugodnosti.

 

      2. PREPORUKE:

Primjeri pravila za novo funkcioniranje u specifičnim uvjetima?

Što moramo definirati i rasčistiti u svrhu smanjenja straha

      3. UZROCI RJEŠENJA:

Što zapravo možemo učiniti u vezi toga

Postavljene uzroke rješenja možemo implementirati

Obnovimo sliku ureda zajedno!

Isti bi uz brošuru „Safety Solutions“ koja predstavlja posebne higijenske proizvode, svakako trebao pomoći u samoj reorganizaciji ureda budući da je pripremljen na temelju razgovora sa zaposlenicima koji su upitani o njihovoj zabrinutosti zbog povratka u ured. Na temelju njihovih odgovora izrađen je niz savjeta i dobrih praksi koji se fokusiraju na šest tematskih područja: zdravlje i sigurnost na radu, nova organizacija prostora, vizualna komunikacija, radna pravila, upravljačke aktivnosti i prikladan namještaj koji podupire sigurno radno okuženje. Svi oni čine ono što nazivamo „Workplace Safety Puzzles“ odnosno elementima sigurnosti na radnom mjestu: vrlo specifične akcije i rješenja koja pomažu u samoj reorganizaciji ureda.

Budući da nije slučajnost da je u Nowy Styl – u fokus trenutnih aktivnosti usmjeren  na dva područja, savjetovanje i sami ishod, vjeruju da bi njihova kombinacija pomogla ponovo izgraditi imidž ureda kao mjesta gdje su uspostavljene veze i odnosi među ljudima te najvažnije kao sigurnog i ugodnog radnog prostora.